
ტოიოდას დაზგაზე ავტომატური სამუშაოების საწარმო ტოკიოდან დასავლეთით 200 მილის მანძილზე ქალაქ ნაგოიაში, 1926 წელს დაფუძნდა. მისი მეპატრონე იჯის ბიძა საკიჩი გახლდათ. ოჯახურ ბიზნესში ჩართული იჯის მამა - ჰეიკიჩი საქმისათვის მეტი ყურადღების მისაქცევად საცხოვრებლად თავად ქარხანაში გადავიდა. ასე, რომ იჯის ცხოვრებაში მექანიკური მანქანებისა და დაზგების გარემოცვა ადრეულ ასაკშივე გაჩნდა, რამაც ბუნებრივია უდიდესი ზეგავლენა მოახდინა მის მომავალზე. იჯი ტყუილად კი არ მოხვედრილა ტოკიოს უნივერსიტეტის მექანიკური ინჟინერიის ფაკულტეტზე. 1936 წელს უნივერსიტეტის დამთავრებისთანავე იგი აქტიურად ჩაება ოჯახურ ბიზნესში, ქარხნის თანამშრომლებს ინჟინერიის ტრეინინგებს უტარებდა და სულ რაღაც ერთ წელიწადში ახლად დაარსებული „ტოიოტა მოტორ კომპანის" საქმიანი პარტნიორი ხდება.
იჯი ტოიოდამ ცოდნის გაღრმავების მიზნით, რაკეტების, რეაქტიული საჰაერო ხომალდების ძრავებისა და ვერტმფრენის სტრუქტურა და აგებულება შეისწავლა. თუმცა, მეორე მსოფლიო ომის პერიოდში, როდესაც იაპონელები გერმანიის და იტალიის გვრდით საფრანგეთს, ინგლისს, ყოფილ საბჭოთა კავშირსა და ამერიკას ემტერებოდნენ, იაპონური ინდუსტრია განადგურების პირამდე იყო მისული, ასე, რომ მანქანების წარმოება თითქმის ნულიდან დაიწყო. ამას უძღოდა მუშაკთა 15 თვიანი საპროტესტო აქცია - პირველი და უკანასკნელი კომპანიის ისტორიაში, რომელმაც „ტოიოტა მოტორ კომპანი" გაკოტრების პირას მიიყვანა.
იჯი ტოიოდამ ცოდნის გაღრმავების მიზნით, რაკეტების, რეაქტიული საჰაერო ხომალდების ძრავებისა და ვერტმფრენის სტრუქტურა და აგებულება შეისწავლა. თუმცა, მეორე მსოფლიო ომის პერიოდში, როდესაც იაპონელები გერმანიის და იტალიის გვრდით საფრანგეთს, ინგლისს, ყოფილ საბჭოთა კავშირსა და ამერიკას ემტერებოდნენ, იაპონური ინდუსტრია განადგურების პირამდე იყო მისული, ასე, რომ მანქანების წარმოება თითქმის ნულიდან დაიწყო. ამას უძღოდა მუშაკთა 15 თვიანი საპროტესტო აქცია - პირველი და უკანასკნელი კომპანიის ისტორიაში, რომელმაც „ტოიოტა მოტორ კომპანი" გაკოტრების პირას მიიყვანა.
იაპონიის მთავრობამ კომპანიის დანაწევრებაში დიდი როლი შეასრულა, 1950 წელს სრული რეორგანიზაცია განხორციელდა. ძველი თანამშრომლებიდან მხოლოდ იჯი დარჩა. მას „ტოიოტა მოტორ კომპანის" მმართველი დირექტორის თანამდებობა ხვდა წილად. თუმცა, ამ პოზიციაზე მუშაობას ის მას მერე შეუდგა, რაც ამერიკაში ავტო ინდუსტრიის შესწავლის მიზნით იქნა გაგზავნილი. შინ დაბრუნებულმა, იჯიმ ტოიოტას გეგმები ხელახლა დაგეგმა და იმ პერიოდისათვის თანამედროვე ტექნოლოგიისა და ინჟინერიის დანერგვა განიზრახა. ახალმა ორიენტაციამ გაამართლა. 1967 წელს იჯი ტოიოდა „ტოიოტა მოტორ კომპანის" პრეზიდენტი ხდება. ერთ წელიწადში ორ ფილიალს აერთიანებს, რამაც „ტოიოტა მოტორ კორპორეიშენი" ჩამოაყალიბა. მისი თავმჯდომარე იჯი ხალდათ, ხოლო პრეზიდენტი და აღმასრულებელი ოფიცერი შოიჩირო ტოიოდა.

დღეისათვის „ტოიოტა მოტორ კორპორეიშენი" მულტინაციონალური კორპორაციაა, რომლის სათაო ოფისი იაპონიაში, ქალაქ ტოკიოში მდებარეობს. გაყიდვების თვალსაზრისით, ეს მსოფლიოში უმსხვილესი კომპანიაა, რომელშიც მთლიანობაში 320, 808 ადამიანია დასაქმებული. აღსანიშნავია, რომ კომპანიის მიერ 2009 წლის 8 მაისს გამოქვეყნებულ ანგარიშში სუფთა წლიური წაგება 4.4 მილიარდ ამერიკულ დოლარს შეადგენდა, რაც 2007-2009 წლის მსოფლიო ფინანსური კრიზისის შედეგია.


„ლექსუსი” საიდუმლო პროექტის ნაყოფია, რომელიც 1983 წელს დაიწყო. იჯი ტოიოდამ საიდუმლო კრება მოაწყო, რომელსაც მხოლოდ კომპანიის აღმასრულებელ და ზემდგომ თანამდებობაზე მყოფი თანამშრომლები იყვნენ მოწვეულნი. მაშინ იჯიმ შეკითხვა დასვა: შეგვიძლია შევქმნათ მდიდრული სატრანსპორტო საშუალება, რომელიც მსოფლიოს საუკეთესო მანქანებს კონკურენციას გაუწევს? ასე გაჩნდა გასაიდუმლოებულო პროექტი - F1 (რაც იშიფრებოდა, როგორც ფლაგმანის გემი + No. 1 სატრანსპორტო საშუალება). პროექტის ფარგლებში „ტოიოტას" მკვლევარებმა 1985 წლის მაისში ფოკუს ჯგუფი შექმნა და მდიდარი მომხმარებლების ბაზრის კვლევა დაიწყო. ამავე ზაფხულს, რამოდენიმე დიზაინერმა კალიფორნიაში, ლაგუნა ბიჩზე სახლი იქირავეს, რათა ამერიკული ბურჟუაზიული კლასის ცხოვრების სტილზე დაკვირვებები ეწარმოებინათ. დაკვირვების შედეგად გადაწყდა, რომ ბრენდს წარმატებას მოუტანდა ამერიკის ბაზარზე ლიდერობის წინაპირობის შექმნა.

პ.ს. საინტერესოა, სად მივყავართ ჩვენს ოცნებებს?
6 comments:
საინტერესო იყო. ისე ახლახან ტოიოტაზე არ იყო კაი ამბავი ნიუსებსი, გაჩერების პედალი არ გაუკეთებიათ კარგად თუ ხარვეზი ქონია და უკან ითხოვენ გაყიდულ მანქანებსო ... იმედია კომპანია გაუძლებს ასეთ გასაჭირს :)
ს.შ. პირველად წავიკითხე შენს ბლოგზე, არ ვიცი ჩემი ნაწერები თუ წაგიკითხავს. ალბათ აწი კიდე შემოგივლი ხოლმე :)
რა მაგის პასუხია და აი ეს პიპია ნახე აბა http://bit.ly/aft6WI
იაპონლები მანქანებში კი არიან მაგრები, მარა ძაან უცნაური ხალხია ისე. იაპონლების ფანტაზია ავტომობილებს შორს ცდება...
და იაპონელი ტურისტების ჯგუფი ხომ საერთოდ ყველაზე მაგარი სანახაობაა მსოფლიოში. მიმიმქარავს ლექსუსი.
ვალდერ, მეც კი მომინდა ეს მეტრომორფი :)
ხატია კაროლინა, WELCOME :) ყოველთვის მესიამოვნება შენი ვიზიტი, კომენტარს თუ დამიტოვებ და მიმახვედრებ, რომ იყავი განსაკუთრებით :)
საინტერესო იყო ნამდვილად. ძალიან მიყვარს ბიოგრაფიები და ჩემს მეხსიერულ უჯრას ახლა იჯი ტოიოდაც დაამშვენებს :)
თუ ადამიანი ოცნებას წყვეტს, მაშინ მასში ახალი მიზნები ნაკლებად გენერირდება.
sruliad getanxmebi
da me mikvars sheni blogi, ar vci mitqvams tu ara
me ar mikvars biografiebi, ver vitan, magram shen ragac sainteresod ashuqeb xolme
მადლობელი ვარ თაა. მიხარია, რომ გიყვარს ბრენდის სამზარეულო. შენს ბლოგს ხშირად ვსტუმრობ და კიდევ ვიკი ძალიან ლამაზი გყავს :)
Post a Comment